Wednesday, December 14, 2005

30-års kris så utav helskotta

Jag har 30-års kris. Sant. Sjukt trist. Frågan är bara om man skulle vilja vara 23 igen? Vad gjorde jag då, jo ungefär samma som nu men med mindre pengar. 28 däremot var en fin ålder, reste jorden runt, låg med okända män och annat kul som föll mig in. Frågan är – vill jag dit igen? Vissa dagar när man vaknar med samma snubbe som de sista 700 någonting mornarna, plockar skit ur samma kattlåda som de senaste 400 dagarna och bor i samma lägenhet som de drygt 600 senaste dagarna, ja definitivt. Hade jag inte en rasande snygg, ung man vid min sida hade jag säkert skaffat mig en 20-årig blondin med rakat bröst. Hade jag inte världens bästa Toyota Yaris skulle jag kanske köpt en sportbil. Vore jag inte 31… så skulle jag kanske orka göra något åt det…

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se