Monday, December 19, 2005

Fantastiska kvinnor - eller fejkare?

Det finns kvinnor som jag är så sjukt imponerad av. Som är allt det där jag själv inte är. De är starka, har pondus och verkar så självklara i sin egen värld. Jag är bra på rätt mycket och kan kanske också uppfattas av många som självsäker och den som vet allt. Hur skall folk förstå att jag typ fejkar hela tiden. Såklart har jag ofta koll på läget men inte så sällan har jag varken tid eller aning att fundera så mycket på alla beslut jag tar och då blir det såklart fel ibland. I min sargade själ finns det bara inte så mycket plats för misstag, jag kan som inte borsta av mig sådant och bara tänka ”jaja, det är sånt som händer”. Jag har en väninna som kan det, jag beundrar hennes inställning till livet. Sen har vi en fantastisk ekonomiansvarig på mitt jobb. Hon har koll på allt, kan alltid svara på alla frågor, tar cheferna i örat när de inte gör som hon säger och verkar veta så sjukt mycket om allting. Sån vill jag vara. Men frågan är ändå om hon själv uppfattar sig sådan… Antar att de flesta av oss bär på bekymmer av olika slag och så även dessa två i mina ögon fantastiska kvinnor.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Alla fejkar. Även dom proffsiga. Trust me :)

12:51 PM  
Blogger 30-års krisarn said...

It takes one to know one...

12:12 AM  
Blogger vuxetbarn said...

jag tror också att alla har "insecurities" saker de inte är nöjda med eller är avundsjuka på att andra har... det är väl en strävan...och det som gör livet värt att leva...tänk om man kände att man var helt perfekt...vad tråkigt! :)

5:36 AM  
Blogger 30-års krisarn said...

men tänk om man kunde få vara perfekt en dag i alla fall... men det är i alla fall skönt att man inte är ensam

5:40 AM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se