Wednesday, December 21, 2005

Det är något lurt med personalfester

Det kom kanske inte som en överraskning men idag är jag bra risig. Det var fantastiskt roligt på festen igår och jag får väl ändå tycka att det var värt dagens vedermödor. Vi drack vansinniga mängder sprit och åt alldeles för mycket mat.

Det är något lurt med personalfester. Folk blir fulla och skall tala om hur mycket man tycker om varandra "fan aschschå, jag elschkar dig, du e schå schnygg". Otrohetsfrekvensen går i taket och fysiska fusioner mellan avdelningar sker utan en krona till teambuilding. Dagen efter ligger ångesten som en sur matta över kontoret och folk tittar lite snett på varandra och tänker antingen "fan undrar om det var honom jag hånglade upp i kopiatorrummet igår" eller "shit, Bettan var full igår, vad skönt att det inte var jag som försökte dansa dirty med chefen".

Hur som helst var vår fest fri från dylika incidenter, i alla fall denna gången...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Yeah right. Berätta nu!

4:53 AM  
Blogger 30-års krisarn said...

Hehehe, jag erkänner! Jag har i ett tidigare liv på ett annat företag ägnat mig åt dylika aktiviteter men just denna gången är jag faktiskt oskyldig :)

5:00 AM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se