Wednesday, February 01, 2006

Utmaning

Två utmaningar från Zandra

Utmaning ett: Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande.
Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar.

1. Jag måste ha ångest. Har jag inget jag har ångest för kan min hjärna hitta på saker jag inte gjort som jag nog måste må dåligt över.

2. Jag har alkoholfobi. Tror att jag är alkoholist så snart jag tagit ett glas för mycket en kväll.

3. Jag måste göra högar av allt jag ser och organisera saker. Kan tycka att städa garderober är en helfestlig fredagskväll.

4. Jag är hypokondriker och har alltid spännande sjukdomar på gång.

5. Jag måste lyfta upp min katt och fråga hur hans dag varit så fort jag kommer genom dörren (jag får sällan något uttömande svar).

Utmaning två: Du skall göra upp en lista på dina fem bästa egenskaper och sedan utmana minst fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar.

1. Min organiseringsnoja gör att jag har, ja just det, en väldig ordning och reda.

2. Jag är en bra krishanterare. Eftersom jag är så van att krisa över alla småsaker är jag lugn och metodisk när någon riktig kris inträffar.

3. Jag älskar mina vänner och min familj, be mig om vad som helst så är jag där (även om jag är ouppmärksam och kanske inte vet vad du behöver innan du frågat).

4. Jag dömer ingen. Är bra på att förlåta och be om ursäkt.

5. Jag är allmänbildad.

Jag utmanar ingen. Men om någon känner sig manad läser jag gärna vad ni svarat.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ååh good!
Klappar händerna här borta!

Det där med alkonojjan som du har/alltid har haft har börjat smyga sig på mig också ska du veta.

11:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ååh good!
Klappar händerna här borta!

Det där med alkonojjan som du har/alltid har haft har börjat smyga sig på mig också ska du veta.

11:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

typ som nu blir jag lite nojjig när jag messar dubbelt..

typiskt alkisbeteende.

11:40 AM  
Blogger hanna said...

Alkisbeteende är dumt och konstigt. Om jag vore som er skulle jag ta en iskall och njuta. Åh. Det längtar jag efter :)

4:45 AM  
Blogger 30-års krisarn said...

Ofta önskar jag att jag kunde vara cool och mindre bekymmersam som du H. Önskar så att jag kunde säga det ordnar sig, måla inte fan på väggen. Men det funkar ju inte. Jag får helt enkelt avstå från vissa saker för att må bra. Men det får ju många, man kan vara allergisk mot jorgubbar... Jag är allergisk mot fylla.

6:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag är allergisk mot spinkiga män med vattniga ögon.

5:25 PM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se