Friday, March 10, 2006

Bästa storyn på länge


Min kompis C levererade årets i särklass bästa "på krogen incident" igår. Jag skrattade så Gilbert trillade ur sängen. Hör på en förkortad version här:

En överförfriskad C flirtar vilt med en lång vältränad man i baren. Det visar sig att han är stavhoppare på hög nivå och renlevnadsman. I dimmorna tycker C att han är nykter, ganska trist och kanske inte jättesmart. Men han är ju lång i alla fall och hon går till sin kompis och frågar "får jag, får jag", det får hon. Hon hånglar upp stavhopparen och tänker, jag skall nog ge det där med konversation en chans till.

Som den fina flicka hon är tänkte hon prata om hans intressen och frågar hur det kommer síg att han är så duktig på sin sport.

Utan en antydan till leende eller ironi säger han allvarligt "jag har den styvaste staven i Sverige".

C blir en frustande, sprutande, tokskattande variant av sig själv och väntar på att han skall förstå det roliga, det gör han inte.

C inser att humor är viktigare än en välsvarvad kropp och drar snabbt vidare.

Ibland saknar jag krogen...

4 Comments:

Blogger Venke said...

Hahaha! Underbar story!

12:39 AM  
Blogger 30-års krisarn said...

Ja och nu väntar jag bara på NY rapporten.

4:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ha ha ha ha ha! Mag-skratt-kram!

6:43 AM  
Anonymous Anonymous said...

..jorånäråsåatteee.. men han var fin.. ;)

8:08 AM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se