Tuesday, April 11, 2006

Stressdrömmar

Jag har så sjuka stressdrömmar, måste berätta om nattens historia i korta drag.

Jag var och hälsade på Venke i New York (ja ni vet hur det kan vara i drömmar), men det var inte NY som var poängen utan hon hade stort kalas och det var massor av människor runt ett stort bord som dignade av godsaker, glas och vinflaskor. Vi sjöng och hade trevligt.

Dagen efter var vi ett tjejgäng som tydligen sovit över hos Venke så vi bakfyllefnissade, skvallrade och färgade håret på varandra (rött).

Nästa scen (jag drömmer ofta i scener, byggt som en film) går Venke och jag och handlar i en typisk NY deli. Känslan är positiv. Venke plockar upp en dagstidning och utbrister "Shit fan det är måndag redan".
Nu rasar jag.
Hur kan man missa en hel dag, jag skall ju vara på jobbet, klockan är 16:15. Nu sitter stackars praktikanten och bemannar demos själv. Hon måste hata mig. Hur dålig koll kan jag ha, jag har missat en hel dag utan att reagera, vad har jag i så fall missat mer... Sen fylls det på med att min kollega David sms:ar och skäms för att han missade att gå till vallokalen dagen innan. Shit, det var val. Jag har inte bara missat en dag jag har missat att rösta också, vad har jag missat mer...
Nu är stressnivån på max och jag vaknar.

Tolka den ni.

1 Comments:

Blogger Venke said...

Jag väljer att bara läsa och tolka att jag bor i NY och att du är där och hälsar på och har det trevligt. Det tror jag är en sanndröm :)

5:45 AM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se