Friday, August 25, 2006

Semester # 2

Ibland är det för bra för att vara sant. Jag skall nu gå på min andra semester, min riktiga semester.

Semestern rivstartar med en helg till Sundsvall. Svärmor, och A:s vänner står på programmet. Inte så ofta jag är där så det kan nog bli kul. Sedan följer terapeutisk svampplockning med mor i Orusts skogar som neråttjack för att koppla bort mobil, internet och klädkoder utöver stövlar. Sen är programmet fritt i två veckor. Vad i hela friden skall jag göra i två veckor? Tyvärr är ju ingen annan ledig. Kan ju alltid gå tillbaka till jobbet tidigare och spara dagar inför höstens antagligen stora händelser men det känns ändå som att jag efter senaste årets pärs faktiskt behöver lite mer semester för att koppla bort och tänka om. Vikarien är på plats och chiefen har motvilligt erkännt att jag fått 3 veckor godkännt. Bäst att passa på.

Planen var att dra till Egypten och se pyramiderna men en god vän från en kvällstidnings resebilaga (hon borde veta) har avrådit mig att åka dit som ensam tjej. De skulle inte ens skicka två kvinnliga reportrar utan manligt sällskap så det känns inte riktigt rätt. Istället får jag se varthän jag skall styra kosan. Någon som vill resa med världens bästa Krisarn på sol och bad semester?

Hur som helst, vi hörs!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

JAG VILL!!
(men har inga pengar och ingen semester.)

Klart du kan resa som tjej i Egypten. Du kommer ju att resa i grupp till pyramiderna och träffa folk du kan hänga med på hotellet.
Det är varken läge att gå ensam på bazaar eller hänga runt i kortkort, men att vara där.. jo självklart.

Ställ frågan på jordenrunt.nu´s reseforum så kommer du i kontakt med tjejer som luffat där och hör vad de säger.

3:06 AM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se