Tuesday, September 26, 2006

Ensam i världen?

Min älskade, min livspartner skall flytta ifrån mig.

Det är kanske inte så dramatiskt som det låter men lite drama är det ändå. A har fått jobb i Norge och flyttar på söndag. Det är ett bra jobb och jag är så glad för hans skull. Vi har vetat att möjligheten fanns men beskedet kom alldeles nyligen. Norska staten skall numera fylla hans konto med lön genom Norska Sjöfartsdirektoratets tjänst. Inget smolk i glädjebägaren om det inte var så att det ligger i, håll i er, Haugesund! Oslo hade varit en barnlek men sug på karamellen Haugesund. En liten håla på norska västkusten 12 timmars bilkörning från Göteborg. Man stutsar inte över på impuls direkt.

A får flytta dit och se om det ens finns el och vatten innan jag följer efter. Så om en månad ungefär vet jag om jag skall söka jobb i Norge, lämna alla nära och kära och påbörja ett helt nytt kapitet i äventyret som heter livet, eller om jag skall rulla i gamla hjulspår ett tag till.

Får helt enkelt återkomma till det. Ni som vill fira av honom är välkomna hem till oss på lördag. Hoppas vi kan ge honom en kväll som han bär med sig ut i Norges fjordsystem och värmer hans själ om han känner sig ensam där borta.

4 Comments:

Blogger hanna said...

Åh, blir alldeles tårögd. Förstår att det är en omvälvande tid. Jag håller tummarna för att det kommer att bli grymt därborta i skogen och att det finns nåt kul för dig att göra där också! Stor kram! Lova att ge honom en också på lördag.

12:59 PM  
Blogger maria said...

Det var mycket vackert skrivet Sara. Vi hoppas att han (ni) får det bra, vilka beslut det än blir.
Kram från Pozzi

12:51 PM  
Blogger 30-års krisarn said...

Tack snälla ni.

12:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

Vad spännande för A! Hoppas att han tycker Haugesund är paradiset på jorden och inte väntar i mer än ett par veckor på att låta flyga in dig med privatjet.
Det här klarar ni galant!

2:18 PM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se