Wednesday, February 15, 2006

Bilvård


Jag har lånat ut min bil till jobbet. Inget konstigt med det, det gör jag ofta. Skillnaden mellan mig och de andra är att jag inte alltid tar betalt ordentligt. 17kr/mil skall man få när man kör egen bil. Jag har egentligen bara bett om full tank när de lämnar tillbaka den (full tank på min bil är 400 spänn). Så efter denna veckan när min bil rullat 60 mil för jobbets räkning skall jag åka till Statoil med jobbkortet och ge den allt den vill ha. Jag tänkte biltvätt (ja jag vet att det blir minusgrader), spolarvätska, torkarblad... ja och sen då?! Jag har ingen aning om hur man fjäskar med sin bil. Vad behöver den, vad gör den glad, någon som vet?

2 Comments:

Blogger Venke said...

Björne, du får ju inte vara dumsnäll! Klart du ska ta lika mycket betalt när din bil används som alla andra gör.

Kommer du inte på hur man skämmer bort bilen på Statoil kan du kanske hitta nåt att skämma bort dig själv med där :)

3:19 AM  
Blogger 30-års krisarn said...

Hehe, statoilkorv, torkarblad, 5 l spolarvätska, bensin och Guldtvätt. Ja jag vet att jag är dumsnäll ibland men allt det där andra roligare än pengar. Jag skall skärpa mig.

4:02 AM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se