Tuesday, February 07, 2006

Vardag igen

Efter en urmysig helg i storstaden med mina gamla vänner är jag åter i vardagens gamla lunk. Visst hade livet varit skönt om man kunde försörja sig på att ha maratonfika med kompisar i stället för att bli piskad till magsår av kunder och undermåliga anställda.

Har funderat mycket på att byta jobb helt och hållet. Kanske läsa till något annat. Men är jag redo att tjäna mindre? Är jag redo att sätta mig vid skolbänken igen? Vad är det som säger att jag blir en lycklig människa bara för att jag byter jobb. Ibland är det svårt att veta vad det är som behöver bytas ut i livet.

4 Comments:

Blogger Venke said...

Jag vet vad det är som behöver bytas - stad! Det är bara att komma tillbaka till huvudstaden så kommer allt att ordna sig. Här gör vi inget annat än maratonfikar och har sköna jobb. Jag hade samtal med min chef igår som tyckte att jag jobbat så bra att jag skulle få en dag ledig :)

12:45 AM  
Blogger 30-års krisarn said...

Shit vad du har det bra. Ordna ett jobb till mig hos dig så är jag åter i storstan innan Paddan hinner runt osthyveln.

12:52 AM  
Blogger Venke said...

Ska göra allt jag kan för att du ska komma hit!

3:47 AM  
Anonymous Anonymous said...

Vi kan ju också hålla ögonen öppna på vår blaska. Det vore jäkligt härligt om du bodde här!

9:57 AM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se