Monday, February 20, 2006

Ny ångest


En nygammal ångestkategori bubblar som favorit nu när alkoångest och jobbångest ligger och vilar. Fetmaångesten. Det har bubblat upp som en gräddig oljeklump i en gyllene bearnaise. Larmrapporter om fetma och ett allmänt osunt leverne har gett min ånget ny glöd och blossar snart upp som en valborgsbrasa. Jag har alltid varit ganska aktiv och masar mig till bodypumpklassen två gånger i veckan. Nu har vi dock fått träningskort på WorldClass istället för SATS (av jobbet) och det suger! Om du inte spinnar eller kan träna på arbetstid finns det ett pass i veckan jag kan gå på. Akta er för WorldClass! Det är en bluff.
Så med gott mod har jag börjat promenera till jobbet (i sanningens namn började jag idag). Det tar ca:35-40 minuter och regnar alltid i stan jag bor i. Men stöd mig i detta, jag skall med solsken i blick ta mig över blåsiga broar i alla väder för att om inte slimma min lekamen så i alla fall underhålla den. Någon som vill satsa en slant på hur länge det kommer hålla?

2 Comments:

Blogger hanna said...

Jag är impad iallafall!

1:24 PM  
Blogger 30-års krisarn said...

Dag två avklarad!

4:23 AM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se