Thursday, May 04, 2006

Egotripp

Ja kära nån. Sitter på Stockholmskontoret idag och förbereder inför en presskonferens imorgon. Det är fullt kaos och min kollega som jag kanske inte älskar är i upplösningstillstånd. Kunden lägger massor av pengar och har till på köpet grava kontrollbehov vilket gör att även hon är i upplösningstillstånd. Nu har jag bara gett upp alltså. dessa stissiga kvinnor får stressa och oroa sig, jag orkar inte bry mig längre. Gör det jag skall och försöker hålla samman denna lilla grupp. Vad skall man göra, det är bara att skratta och sätta sig i båten.

Hade dock ett bra samtal med en av våra delägare idag. Han hade förstått att jag mår dåligt och funderar på att dra mig ur skiten. Han är en ganska bra kille egentligen så länge han är på min sida. Ingen är oersättlig men jag fick i alla fall en rejäl egokick och svag för smicker som jag är gick jag på det. Han förklarade att jag är vårt lokalkontors hjärta och om jag slutar lever företget såklart vidare men han ville göra allt han kan för att jag skall stanna. Han lockade med semester (kunde få låna hans semesterhus) och allt möjligt. Om jag förstod honom rätt så är han ganska missnöjd med vår lokala ledning och ville hellre prata med mig direkt för de vet inte vad de förlorar om de inte gör något bla bla bla...
Så det verkar som att han själv kommer att kliva in och styra upp vårt kontor för att folk inte skall dra därifrån. Nu skall jag lista allt jag gör för att vi skall se vad som kan flyttas till någon annan. Började skriva på denna lista och shit, den var lång. Skall fortsätta att boosta mitt ego och bli tuffare för tydligen värderas jag riktigt högt och det var absolut nödvändigt att jag fick höra det högt upp från toppen.

Klart slut!

2 Comments:

Blogger hanna said...

Jag blir så jäävla glad när jag läser om din chef :)

1:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

Halla elle. Sitter o gar igenom Hannas alla lankar o inser forst nu att krisarn ar ju du min favvo Bjorne, shit vad glad jag blir nu har jag ju hur mkt som helst att lasa. Det lilla jag hunnit med sa verkar det som du ledsnat pa jobbet , blaaah sant ar alltid skit men man ska alltid folja magkanslan da brukar det losa sig. Dem personer som levde langst o var friska var dem personer som sa att dem foljt magkanslan sa jag forsoker leva efter det men jag vet det ar svart. Just nu vill jag bara dra hem till Sverige traffa alla parta runt o bara glomma allt men jag vet ju att det kanske inte gar riktigt nu. Hoppas i allafall att jag far traffa dig o alla andra super duper tjejer snart. Saknar er saaaaa

Kram Sofia

5:07 AM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se