Friday, September 29, 2006

Fright Night


Jag vill slå ett slag för konceptkvällar. En del tycker det är utomordentligt fånigt med vuxna människor som klär ut sig och skulle aldrig sätta sin fot i en clownsko på maskerad. Andra, och hit räknas jag själv, tar tillvara på varje tillfälle som bjuds att få spöka ut sig. Att arrangera temafester är ju lite mer huvudbry än vanliga fester och det kräver ju även lite mer av gästerna också så tyvärr dyker inte dessa fester upp så ofta.

Därför har A och jag egna konceptkvällar. I onsdags var det fright night. Fright night innebär att vi drar undan bordet i vardagsrummet, hämtar husets alla kuddar och gör kuddgolv framför tv:n (just nu en 42 tums plasma - tack för det jobbet). Vi laddar med smågodis, läsk och hyr ohyggliga skräckfilmer som skall upplevas med hög volym. Kvällen till ära luftade vi några av mina gamla kajalpennor och sminkade oss till monster. A såg mest mustach-prydd ut men men, det var ingen avancerad maskläggning direkt. Kvällens film var The Descent som handlar om 6 kvinnor som skall utforska grottor men istället träffar på monster. Den var inte asbra direkt men ruskig, det var den. Betydligt ruskigare än jag när jag väckte A från eftermiddagsluren med lakan över huvudet och kökskniv i handen...

2 Comments:

Blogger hanna said...

SHIT. Jag hade dött om L hade väckt mig så...huuuu!

4:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

HHHHAhahaha! Åh söte Jesus vad sjuk och härlig du är!

2:19 PM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se