Friday, November 10, 2006

Krisarn öppnar gym!


Jag måste bara berätta om gårdagskvällen. Det här är så roligt att jag inte vet vad jag skall göra av mig själv.

Igår var jag på gymmet och gick en body pump klass. Kände mig stark, la på extra vikter och var så nöjd med situationen man kan bli när man som jag ser träning som ett nödvändigt ont. Träning som jag anser vara totalt intelligensbefriande gör ju att tankarna glider iväg på annat.

Gym..ja..det kan ju inte vara så svårt...ett sånt här pass kan ju tom jag hålla...
Skiter man i "gym-delen" med massa dyra maskiner kan det ju inte vara så dyrt att öppna ett gym med bara klasser... vi måste ju vara många som bara vill ha bra klasser och inte betala för dyra maskiner... osv

Efter en timma hade jag en fullständig affärsplan i huvudet. Investeringsbehov, kapital, lokal, profil, innehåll, kravspec på personal.. jag säger allt! Perfekt att starta upp i Haugesund... sälja till företagen...åka ut och hålla klasser för ingenjörer och kontorstanter... på plats...totalt anpassat... swedish massage... you name it, Mamas gym har det... Come to mama (arbetsnamn innan genomförd fokusgrupp bland vänner)

Passet tog slut och jag åkte hem och sjönk ner i soffan...vad i he-e tänkte jag. Gym!? Ge mig en kaka till!

3 Comments:

Blogger Venke said...

Hjälp! Du har blivit galen! Fast när jag läste det först måste jag erkänna att det inte låter så dumt. Ser gymägar-kirsarn gå omkring i sin bruna mjukisdress hela dagarna ;)

8:56 AM  
Blogger 30-års krisarn said...

Eller hur! Tanken var som så ofta god men realiteten ser lite annorlunda ut...

2:24 AM  
Blogger hanna said...

Jag säger GJÖRT! :)
Är sjukt peppad efter starta-eget-infon häromveckan. Hade jag bara lite mer tid och lite mer cash så...

4:00 AM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se