Monday, October 16, 2006

Förbannat sur


Jag har en spricka i mitt fönster. Är det en sur fågel som lekt kamikaze-pilot och störtat med nosen före eller en sur unge med luftgevär. Inte vet jag men lägenhetens största fönster måste bytas och Krisarn är 3000 spänn fattigare. Till på köpet har föräkringsbolaget Moderna Försäkringar (akta er för dem) lurat mig. Självrisken är inte alls 1500 spänn som det står i försäkringsbrevet utan i någon liten klausul i den 1000 sidiga villkorsbeskrivningen står det att "byggmaterial" (som fönster tydligen är) har en självrisk på 3000 kr i stället. Här går man och tror att man är försäkrad och safe men icke sa nicke.

Jävlar anamma vad jag är förbannad!!!!

2 Comments:

Blogger hanna said...

Fasen vad konstigt det ser ut...det är inte surkärringen som varit i farten med ett luftgevär...? ;)

11:24 AM  
Blogger 30-års krisarn said...

Du jag säger bara det, hade det inte varit för att sprickan kom till i torsdags och jag sa upp mig i fredags så hade jag lätt trott på den teorin. Visst ser det ut som ett kulhål.

12:14 AM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se