Saturday, December 30, 2006

Gott Nytt År

Nytt land, nytt jobb, ny lägenhet, nytt språk, ny kropp, nya kriser, ny stad – nytt liv helt enkelt.

Förra nyårsafton sa A och jag att ”det är i år det händer” och det kan man ju nästan säga. Vi pratade om nytt jobb till A, ny lägenhet i Eriksberg och kanske barn. Så blev det inte. Men det hände en del annat. A slutade skolan, A fick riktigt jobb, A flyttade till Norge, jag fick en brorson, jag sade upp mig, jag säljer min lägenhet, jag blev blondin, mina vänner börjar producera nya medborgare, jag åt upp mig några kilo till – det mesta av godo alltså.

Men som det ser ut nu blir det även i år ”det händer”. Nytt yrke?, ny karriär, nytt land och nytt hem. Nu skall vi bara hålla tummarna så allt går så krisfritt som möjligt.

Gott nytt år till er alla!

3 Comments:

Blogger Venke said...

God fortsättning darling!
Hur har det gått med lägenheten, är den såld än?

1:07 PM  
Blogger maria said...

Gott Nytt År! Kan du inte blogga lite från Norge, så man får lite mer kul att läsa. Din julbeskrivning var underhållning av hög klass ;)

8:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej på dig,

Hur har ni det? Har tänkt på dig på sistone o undrar vad som händer i era liv. Hoppas att allt är bra o att förändringarna är roliga. Ni är modiga!

Kram Sofie i Gbg

12:12 PM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se