Wednesday, May 31, 2006

Vet inte vad jag skall tycka


...riktigt om våra Svenska dokusåpakändisar. De bjuder ju onekligen på en del underhållning eftersom tittarsiffrorna är tillräckligt höga för att köra säsong efter säsong.
Men vem fasen tittar och framförallt, varför tittar jag själv? Kanske av samma anledning som jag tittar på Jackass. Det är rätt skönt att titta på skruvade människor som gör skruvade saker. Det är skönt att kunna vända sig om, lägga handen framför ögonen och huka inför deras förnedring. Men var är det i mitt dekadenta sinne som gör att jag vill titta på folk som har ont och gör bort sig? Psykopat? Knappast, steget från att titta på Jackass till att mörda och stycka sin fru är ganska långt. En del väljer att gå den vägen ändå, hur i hela friden ser det i dessa människors huvuden, ångestfullt, kaos, tomt...

Hur som helst, den lägsta formen av dokusåpakändisar måste ju vara de som är dokusåpakändis-wannabees. Eller ännu värre, de som hänger på trenden med att vara ihop med en person som är dokusåpakändis för att sola sig i barturnéglansen.

OBS, personerna på bilden har ingenting med inlägget att göra...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se