Friday, June 09, 2006

Dröm/verklighet?


En god vän till mig skrev i sin blogg att hon haft en romantisk dröm om en tv-personlighet. Hon har ont i magen och vet inte om hon skall "bekänna" inför sin pojkvän. Äh, med tanke på vad man drömt genom livet skulle man vara både död och begraven vid det här laget. Sweet dreams blondie, jag är säker på att A inte skulle förnärmad om du berättade om din dröm.

Så apropå drömmar måste jag dra en kul story.

Min sambo och jag stod i Ica kön i veckan och väntade på vår tur. Han säger lite lågt
- Du jag har en sak jag måste bekänna för dig.
Naturligtvis han Krisarn tänka en hel del fula tankar och börja svettas innan han fortsatte.
- I natt drömde jag att jag vann 475 000 kronor på lotto, och eftersom det inte skulle räcka till mer än en Porsche så sa jag inget till dig och delade inte med mig.
Detta hade han svettats över under hela dagen och bestämde sig till slut för att "bekänna".

Jag kan tänka mig att A:s reaktion om du berättar är ungefär samma som min. Jag skrattade som jag inte gjort på länge över hans obefogade våndor och fick honom att lova att inkludera mig om det faktiskt skulle hända i verkligheten.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

OOoh.. you still don´t get it.
Jag måste ha formulerat mig grötigt.

Har du drömt att ngn du älskar har råkat illa ut typ? Bara för att du vet att det bara var en dröm när du vaknat, så betyder det inte alltid att den lessna känslan förvinner för det..

Det var så jag menade. Att känslan satt i. Jag skiter i drömmen, det var inte den. Det var känslan av skuld överhuvudtaget.

Well well. Jag ska förklara över fem flaskor vin när vi ses.

3:24 PM  
Blogger 30-års krisarn said...

Äh, det var i alla fall en kul story!

7:06 AM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se